Добрий день, шановні учні!
Сьогодні у нас розвиток мовлення. Візьміть подвійні аркуші в лінію, на сьомій зверху запишіть:
Розвиток мовлення
з української мови
учня (учениці) 5- Б класу
Зоринської СШ №10
імені Саші Дегтярьова
П І
Відкриваємо аркуш і пишемо:
Двадцять восьме квітня
Твір
Одна моя витівка
Ознайомтесь зі структурою твору-розповіді.
Із вами, діти,безперечно, траплялися
різноманітні пригоди: неймовірні, веселі
, сумні, повчальні, небезпечні і вам хочеться поділитися тим, що відбулося,
розповісти про ці пригоди, щоб усі про них дізнались.
Отже, сьогодні ми будемо
вчитися розповідати про те, що трапилося із кожним із вас. Види тексту називаються жанрами.
Найпоширенішими жанрами є такі : казка, легенда, оповідання, повість, роман, поема,
нарис, відгук. Кожен жанр має свої особливості щодо змісту, форми та обсягу.
Прочитайте текст, визначте його тему й
основну думку. Який тип мовлення покладено в основу тексту? До якого стилю
належить текст.
Чому
не спиться Пилипкові?
Пилипко
по дорозі до школи знайшов ручку. Писала вона двома кольорами – синім і
червоним. Треба тільки по черзі натискати.
Прийшов
до школи та й став писати знайденою ручкою.
На
перерві до нього підходить Петрик . Подивився пильно на ручку та й каже:
-У
мене така була… Загубив…
Пилипко
відчув, як усе тіло його немов жаром обсипало. Він боявся підвести очі.
Ледве дочекався, доки Петрик відійшов.
Після
уроків Пилипко рушив додому не тією дорогою, що завжди ходив. Ішов берегами, через греблю. На мосту зупинився.
Вийняв з кишені ручку. Довго дивився на бурхливий водопад, за яким чорнів вир.
Кинув ручку у той вир і побіг додому.
Наступного
дня на перерві до нього знову підходить
Петрик.
-А
де ж твоя ручка ?- питає.
-Я
теж її загубив,- каже Пилипко.
-
Як це дивно…- прошепотів Петрик.
-
Тієї ночі Пилипко майже не спав. ( В. Сухомлинський
).
Простежте за послідовністю перебігу
подій:
- Із чого починається розвиток усіх
подальших подій ?
- Як розгортаються події в оповіданні?
- Знайдіть момент найвищої напруги в
розвитку дії. Які слова і вирази допомагають його відтворити й уявити?
В основі розповіді лежить подія
(випадок, пригода). Тому в оповіданні розрізняють частини, пов’язані з
перебігом цієї події : зав’язка, розвиток дії, кульмінація, розв’язка.
У вступі роз’яснюється де, коли і з ким
відбулася пригода, а в заключній частині автор розмірковує з приводу події,
підсумовує, чого навчив випадок, який слід залишив у пам’яті.
Відкрийте підручник з української мови стор.215, ознайомтесь зі структурою тору-оповідання. Із вправи 373 виберіть одну з тем і напишіть твір.
Комментариев нет:
Отправить комментарий