Поиск по этому блогу

понедельник, 11 марта 2013 г.

Сценарій Шевченківського свята


КОНКУРС ЕРУДИТІВ «ЯК МИ ЗНАЄМО ТВОРЧІСТЬ Т.Г.ШЕВЧЕНКА» ДЛЯ УЧНІВ 5-Х КЛАСІВ
Мета заходу : поглиблення знань учнів про життєвий та творчий шлях поета; удосконалення вмінь виразного читання поетичних творів.
Обладнання: виставка книг про життя та творчість Т.Г.Шевченка, портрет поета, ілюстрації до творів, записи творів письменника.
У конкурсі приймають участь дві команди. Напередодні вони отримали таке домашнє завдання:
1.     Кожен учасник конкурсу має вивчити напам*ять одну поезію Т.Г.Шевченка.
2.     Дослідницька робота: назвати місця у Києві, пов*язані з іменем поета, розповісти про одне з них.
3.     Намалювати ілюстрацію до одного з творів поета.
 Ведучими конкурсу можуть бути вчителі або ж учні старших класів. Журі – вчителі, що викладають українську мову та літературу, світову літературу, історію.
 Ведуча 1
Щовесни,коли тануть сніги
І на ряст засяє веселка,
Повні сил і живої снаги
Ми вшановуємо пам*ять Шевченка.
 Ведуча 2
В історії завжди залишаються імена, які з гордістю вимовляє, пам*ятає і шанує людство. До них належить і ім8я великого українського поета Тараса Григоровича Шевченка. Увесь свій могутній талант він присвятив служінню народу. «Історія мого життя, - писав поет, - становить частину історії моєї Батьківщини».
 Ведуча 1
І.Я.Франко писав про поета так : «Він був сином мужика, а став володарем у царстві духа. Він був кріпаком, а став велетнем у царстві людської культури. Він був самоуком, а вказав нові, світлі і вільні шляхи професорам і книжним ученим.
Десять літ він томився під вагою російської солдатської муштри, а для Росії зробив більше, ніж десять переможних армій. Доля переслідувала його в житті, скільки лиш могла, та вона не зуміла перетворити золота його душі у ржу, ані його любові до людей у ненависть і погорду, а віри в Бога у зневіру і песимізм .
Доля не шкодувала йому страждань, але не пожаліла втіх, що били із здорового джерела життя.
Найкращий і найцінніший скарб доля дала йому лише по смерті – невмирущу славу і все розквітаючу радість, яку в мільйонах людських сердець все наново збуджуватимуть його твори.
Отакий був і є для нас, українців, Тарас Шевченко».
 Ведуча 2
 У своєму «Заповіті» він так казав:
 І мене в сім*ї великій,
В сім*ї вольній, новій,
Не забудьте пам*янути
Незлим тихим словом.
 Ведуча 1
 Провіснику волі,
Великий титане!
Справдились думи твої!
Приймай же данину
Любові і шани
Од вольних народів
Нової сім*ї.
 Ведуча 2
Покоління поколінню
Про тебе розкаже.
І твоя, Кобзарю, слава
Не вмре, не поляже.
 Ведуча 1
Сьогодні до нього, нашого Пророка, звертаємо свої погляди. З його ідеалами, помислами звіряємо свої кроки в утвердженні такої держави як Україна.
 Ведуча 2
Минають весни, пройде літо,
За осінню прийде зима.
Тарасу не дано старіти,
Для нього старості нема.
 Ведуча 1
Й так наш перший конкурс, який має назву «Швидко і влучно». Я зачитую запитання, а кожна команда впродовж однієї хвилини якнайшвидше й коротше дає відповідь. Кожна правильна відповідь оцінюється одним балом. Отож будьте уважними:

1.     Скільки років прожив Шевченко? (47)
2.     Яку назву має книга його поетичних творів? («Кобзар»)
3.     У якій родині ріс Тарас? (кріпацькій)
4.     Які таланти мав Шевченко? (гарно співав, поет, художник)
5.     Як звали пана, чиїми кріпаками була родина Шевченків? (Енгельгардт)
6.     Як було викуплено поета з кріпацтва? ( лоторея, портрет)
7.     У якому закладі навчався письменник ?(Художня академія)
8.     Про що розповідають твори поета?

Підсумки проведення конкурсу. Виступ членів журі.
Ведуча 2
 У нашому місті є чимало місць, пов*язаних з іменем Тараса Шевченка.
 ( Презентація). Наступний конкурс «Тарас Шевченко і Київ». Кожна команда повинна зараз записати на аркуші паперу назви таких місць, для цього Вам надається 2 хвилини. А потім представник від команди розповідає про одне з них.

Відповіді учнів.
Підсумки проведення конкурсу. Виступ членів журі.
Ведуча 1
Усім відомо, що Тарас Шевченко – це геніальний поет і прекрасний художник. Нашим командам було дане завдання намалювати ілюстрації до твору поета ( твір мав вивчатися на уроках). Шановні команди, обміняйтесь малюнками, розгляньте їх і назвіть твір, про який іде мова .
 Відповіді учнів.
Підсумки проведення конкурсу. Виступ членів журі. (Оцінюється і майстерність, і вміння розгадувати )
Ведуча 2
Мав Тарас чудовий голос. А наш наступний конкурс «Музичний». Чимало творів Тараса Шевченка давно стали народними піснями. Шановні учасники, назвіть ці твори і пригадайте імена композиторів, що поклали твори поета на музику.
Відповіді учнів.
Підсумки проведення конкурсу. Виступ членів журі.
 Ведуча 1
А наступний конкурс перевірить те, як Ви знаєте твори поета. Я буду показувати Вам рядки з його поезій (у вигляді плакатів або презентації), а Ви маєте назвати твір і продовжити далі рядки .
 Відповіді учнів.
Підсумки проведення конкурсу. Виступ членів журі.
Ведуча 2
Справжня освічена людина обов*язково знає іноземні мови. Ви вивчаєте англійську мову. Я Вам зараз дам записаний англійською мовою вірш Т.Шевченка (для обох команд один і той же). Уважно прочитайте його і спробуйте перекласти українською, тобто зачитайте оригінал . ( «Заповіт»)
 Відповіді учнів.
Підсумки проведення конкурсу. Виступ членів журі.

Ведуча 1
Наступний конкурс буде полягати у тому, що кожен із учасників змагань буде читати напам*ять поезію Кобзаря. Нагадуємо Вам, що Ви зараз справжні актори, які мають так читати поезію, щоб кожен із присутніх зумів оцінити талант поета і Ваш талант як людини, що вміє виразно читати поетичні твори.
 Відповіді учнів.
Підсумки проведення конкурсу. Виступ членів журі.
Ведуча 2
Наступний конкурс «Кмітливі» полягає у тому, що Ви за малюнками (як плакати або презентація) розгадуватимете  назви творів Тараса Шевченка.
 («Заповіт»)
 Відповіді учнів.
Підсумки проведення конкурсу. Виступ членів журі.
Підведення підсумків змагання.

1 комментарий:

  1. Очень интересный сценарий. Спасибо, Оксана Николаевна,с удовольствием посещаю Ваши мероприятия.

    ОтветитьУдалить