КОНКУРС ЕРУДИТІВ «ЯК МИ ЗНАЄМО ТВОРЧІСТЬ Т.Г.ШЕВЧЕНКА»
ДЛЯ УЧНІВ 5-Х КЛАСІВ
Мета
заходу : поглиблення знань учнів про життєвий та творчий шлях поета;
удосконалення вмінь виразного читання поетичних творів.
Обладнання:
виставка книг про життя та творчість Т.Г.Шевченка, портрет поета, ілюстрації до
творів, записи творів письменника.
У
конкурсі приймають участь дві команди. Напередодні вони отримали таке домашнє
завдання:
1.
Кожен учасник
конкурсу має вивчити напам*ять одну поезію Т.Г.Шевченка.
2.
Дослідницька робота:
назвати місця у Києві, пов*язані з іменем поета, розповісти про одне з них.
3.
Намалювати
ілюстрацію до одного з творів поета.
Ведучими
конкурсу можуть бути вчителі або ж учні старших класів. Журі – вчителі, що
викладають українську мову та літературу, світову літературу, історію.
Ведуча
1
Щовесни,коли
тануть сніги
І
на ряст засяє веселка,
Повні
сил і живої снаги
Ми
вшановуємо пам*ять Шевченка.
Ведуча
2
В
історії завжди залишаються імена, які з гордістю вимовляє, пам*ятає і шанує
людство. До них належить і ім8я великого українського поета Тараса Григоровича
Шевченка. Увесь свій могутній талант він присвятив служінню народу. «Історія
мого життя, - писав поет, - становить частину історії моєї Батьківщини».
Ведуча
1
І.Я.Франко
писав про поета так : «Він був сином мужика, а став володарем у царстві духа.
Він був кріпаком, а став велетнем у царстві людської культури. Він був
самоуком, а вказав нові, світлі і вільні шляхи професорам і книжним ученим.
Десять
літ він томився під вагою російської солдатської муштри, а для Росії зробив
більше, ніж десять переможних армій. Доля переслідувала його в житті, скільки
лиш могла, та вона не зуміла перетворити золота його душі у ржу, ані його
любові до людей у ненависть і погорду, а віри в Бога у зневіру і песимізм .
Доля
не шкодувала йому страждань, але не пожаліла втіх, що били із здорового джерела
життя.
Найкращий
і найцінніший скарб доля дала йому лише по смерті – невмирущу славу і все
розквітаючу радість, яку в мільйонах людських сердець все наново збуджуватимуть
його твори.
Отакий
був і є для нас, українців, Тарас Шевченко».
Ведуча
2
У
своєму «Заповіті» він так казав:
І мене в сім*ї великій,
В сім*ї вольній, новій,
Не забудьте пам*янути
Незлим тихим словом.
Ведуча
1
Провіснику
волі,
Великий
титане!
Справдились
думи твої!
Приймай
же данину
Любові
і шани
Од
вольних народів
Нової
сім*ї.
Ведуча
2
Покоління
поколінню
Про
тебе розкаже.
І
твоя, Кобзарю, слава
Не
вмре, не поляже.
Ведуча
1
Сьогодні
до нього, нашого Пророка, звертаємо свої погляди. З його ідеалами, помислами
звіряємо свої кроки в утвердженні такої держави як Україна.
Ведуча
2
Минають
весни, пройде літо,
За
осінню прийде зима.
Тарасу
не дано старіти,
Для
нього старості нема.
Ведуча
1
Й
так наш перший конкурс, який має назву «Швидко і влучно».
Я зачитую запитання, а кожна команда впродовж однієї хвилини якнайшвидше й
коротше дає відповідь. Кожна правильна відповідь оцінюється одним балом. Отож
будьте уважними:
1.
Скільки років
прожив Шевченко? (47)
2.
Яку назву має книга
його поетичних творів? («Кобзар»)
3.
У якій родині ріс
Тарас? (кріпацькій)
4.
Які таланти мав
Шевченко? (гарно співав, поет, художник)
5.
Як звали пана,
чиїми кріпаками була родина Шевченків? (Енгельгардт)
6.
Як було викуплено
поета з кріпацтва? ( лоторея, портрет)
7.
У якому закладі
навчався письменник ?(Художня академія)
8.
Про що розповідають
твори поета?
Підсумки
проведення конкурсу. Виступ членів журі.
Ведуча
2
У
нашому місті є чимало місць, пов*язаних з іменем Тараса Шевченка.
( Презентація). Наступний конкурс
«Тарас Шевченко і Київ». Кожна команда повинна зараз записати на
аркуші паперу назви таких місць, для цього Вам надається 2 хвилини. А потім
представник від команди розповідає про одне з них.
Відповіді
учнів.
Підсумки
проведення конкурсу. Виступ членів журі.
Ведуча
1
Усім
відомо, що Тарас Шевченко – це геніальний поет і прекрасний художник.
Нашим командам було дане завдання намалювати ілюстрації до твору поета ( твір
мав вивчатися на уроках). Шановні команди, обміняйтесь малюнками, розгляньте їх
і назвіть твір, про який іде мова .
Відповіді
учнів.
Підсумки
проведення конкурсу. Виступ членів журі. (Оцінюється і майстерність, і вміння
розгадувати )
Ведуча
2
Мав
Тарас чудовий голос. А наш наступний конкурс «Музичний».
Чимало творів Тараса Шевченка давно стали народними піснями. Шановні учасники,
назвіть ці твори і пригадайте імена композиторів, що поклали твори поета на
музику.
Відповіді
учнів.
Підсумки
проведення конкурсу. Виступ членів журі.
Ведуча
1
А
наступний конкурс перевірить те, як Ви знаєте твори поета. Я
буду показувати Вам рядки з його поезій (у вигляді плакатів або презентації), а
Ви маєте назвати твір і продовжити далі рядки .
Відповіді
учнів.
Підсумки
проведення конкурсу. Виступ членів журі.
Ведуча
2
Справжня
освічена людина обов*язково знає іноземні мови. Ви вивчаєте
англійську мову. Я Вам зараз дам записаний англійською мовою вірш Т.Шевченка
(для обох команд один і той же). Уважно прочитайте його і спробуйте перекласти
українською, тобто зачитайте оригінал . ( «Заповіт»)
Відповіді
учнів.
Підсумки
проведення конкурсу. Виступ членів журі.
Ведуча
1
Наступний
конкурс буде полягати у тому, що кожен із учасників змагань буде читати
напам*ять поезію Кобзаря. Нагадуємо Вам, що Ви зараз справжні
актори, які мають так читати поезію, щоб кожен із присутніх зумів оцінити
талант поета і Ваш талант як людини, що вміє виразно читати поетичні твори.
Відповіді
учнів.
Підсумки
проведення конкурсу. Виступ членів журі.
Ведуча
2
Наступний
конкурс «Кмітливі» полягає у тому, що Ви за малюнками (як плакати або
презентація) розгадуватимете назви творів Тараса Шевченка.
(«Заповіт»)
Відповіді
учнів.
Підсумки
проведення конкурсу. Виступ членів журі.
Підведення
підсумків змагання.
Очень интересный сценарий. Спасибо, Оксана Николаевна,с удовольствием посещаю Ваши мероприятия.
ОтветитьУдалить